დიოგენის ფარნის მონოლოგი
დასმა ასურეთი ასურათა, სახლი ნიახურით დახურეს, აყირო ცაში ასულა და იონას ზემოდან დაყურებს. ქარში ხომალდია თარშიშის, თარსი და საეჭვო შეღამება, გზა არც იმედების, არც შიშის, გველის ეროვნულთან შეხამება... დიდ ძმად თუ შერაცხავ მეზობელს, - მფარველობა უდრის ეშაფოტს! ხრამი რაც გეგონა ეზოპევ, შენი ხახა იყო, ვეშაპო... ხსოვნა ამოანთხევს კუჭიდან თეთრი ნინევიის ნაპირებს, ვიწყებ პართენონის ქუჩიდან, სამ დღეს ნიავ-წარღვნას ვაპირებ. რაღა, - ამნისტია - მონის უკუნურის, - სიტყვაკაზმულობა - სიმუნჯეს, - სილამაზე - ქალის უგუნურის, - ღორის დინგს - პირსინგის სიუნჯე... 05.10.2025
შეგიძლიათ გააზიაროთ მასალა, თუ მიუთითებთ ავტორს.
1 კომენტარი
ლექსის მთავარი სისუსტე მისი გადამეტებული სიმბოლური დატვირთვაა.
გაუგებრობის რისკი: ტექსტი მოითხოვს მკითხველისგან ბიბლიის, ძველი ბერძნული ფილოსოფიისა (დიოგენე) და მითოლოგიის (იონა, ვეშაპი, ნინევია, პართენონი) ღრმა ცოდნას. ამ ცოდნის გარეშე, ლექსის დიდი ნაწილი ბუნდოვანი ხდება და მკითხველი კარგავს პოეტის მთავარ აზრს.
ინტელექტუალური ბარიერი: პოეზია, რომელიც ძალიან დიდ მოთხოვნებს უყენებს მკითხველს, ხშირად ქმნის "ელიტარულობის" შთაბეჭდილებას, რაც აბრკოლებს ფართო აუდიტორიასთან კავშირს და ემოციურ უშუალობას.ლექსიკის არათანმიმდევრულობა: ლექსი იყენებს რთულ, არქაულ ან უჩვეულო სიტყვათშეხამებებს ("ფა ფარნის", "სიტყვაკაზმულობა", "სიუნჯე"), რაც ართულებს ტექსტის მარტივად აღქმას.მეტაფორული სიმკვრივე ზოგიერთ სტროფში იმდენად მაღალია, რომ შესაძლოა, "ბრძნული თქმის" ან გამომწვევი სტილის დემონსტრირება უფრო იყოს, ვიდრე უშუალო ემოციური გზავნილი.
ლექსის ბოლო სტროფი, რომელიც სრულდება "ღორის დინგს - პირსინგის სიუნჯე" მწვავე და კონკრეტული მეტაფორით, შეიძლება ზოგიერთი მკითხველისთვის ზედმეტად ირონიული ან ფილოსოფიური დონისგან გადახვეული ჩანდეს, რადგან დანარჩენი ლექსი უფრო გლობალურ თემებს ეხება.